Kovács Krisztián véleménycikkének újraközlése következik. A cikk eredetileg a régi Sülysápi Napló blogon 2021-ben jelent meg.
A középiskolában a művészet órák voltak az egyik kedvenceim. Így igen megörültem, amikor a sülysápi vasútállomáson belebotlottam városunk egyik legújabban kivitelezett avantgárd építészeti művébe. Már maga az építkezés is egy fluxus performance-al szórakoztatta a publikumot, de a kész posztmodern stílusú mű minden várakozást felülmúlt annak művészeti értékével!

A művész ízlésesen és eklektikusan keveri a különböző stílusokat, így az installáción belül megjelenik számos avantgárd irányzat is: mégpedig főképp a dadaizmus, a posztmodern és a kubizmus. A kompozíció absztrakt, már-már szürreális.
A művész bevonja a nagyérdeműt is a műbe: különböző helyeken tud a kedves néző interaktívan kapcsolatba lépni az installációval; mégpedig ezeket a mobilis részeket a testtömege segítségével tudja relokalizálni. Ha esetleg Ön lábát törné az építmény kipróbálása közben, ne aggódjon, mindez csak a performansz része!

Az alkotó tehetségesen variálja az éles éleket és a finom letöréseket, így a formáknak sikeresen kölcsönöz ízléses plasztikusságot. Ahogy, az avantgárd építészeti műveknél a standard, derékszögeket még elvétve sem találhatunk, a design mindenhol a perspektíva.


De a konstrukció nem nélkülözi a pop-árt jeleit sem: szorosan kapcsolódik kultúrvilágunkhoz, mégpedig úgy, hogy több helyen fellelhetőek a 80′-as évek közkedvelt videójátékának a Tetris-nek az alakzatai.
Köszönjük városunk kedves művészetkedvelő vezetésének, hogy engedték és támogatták ezen installáció létrejöttét Sülysápon! Biztos vagyok benne, hogy szeretett településünk ezentúl minden, a modern művészetet kedvelő, embernek a kiemelt zarándokhelye lesz.

Ez egy véleménycikk volt, amely nem feltétlenül tükrözi a szerkesztőség álláspontját az adott témában. Ha szeretné, hogy az ön véleménye is megjelenjen a Sülysápi Naplóban, küldje el azt a szerkesztőség email címére!